Przedszkole w Szkole Podstawowej w Bratoszewicach.
W przedszkolu znajdują się 3 grupy wiekowe: 3 latki, 4-5 latki oraz 6 latki.
Sale są przestronne, słoneczne i pełne kolorowych zabawek. Przedszkole posiada własny plac zabaw – ogrodzony, bezpieczny, w pełni wyposażony, przeznaczony do użytku tylko naszych wychowanków. Dzieci rozwijają również swoją aktywność fizyczną na nowoczesnej sali gimnastycznej. Dbając o prawidłowy rozwój młodego człowieka w swojej ofercie zapewniamy zajęcia z:
- j. angielskiego oraz religii.
Przedszkole posiada bogate zaplecze multimedialne. Dla dzieci, które potrzebują wsparcia prowadzone są:
- zajęcia logopedyczne,
- korekcyjno-kompensacyjne,
- rewalidacyjne oraz
- zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju.
Chcemy zapewnić dzieciom bezpieczne dorastanie i umożliwić im wszechstronny rozwój, tak aby wchodząc w szkolny etap życia były do niego dobrze przystosowane. Przedszkole podejmuje dużo inicjatyw świadczących o współpracy ze środowiskiem lokalnym. Dzieci biorą udział w różnorodnych konkursach, akcjach i programach ogólnopolskich, aktywnie uczestniczą w życiu szkoły i przedszkola.
Przedszkole czeka na dzieci od poniedziałku do piątku od godz. 7.00 do 17.00, co w praktyce oznacza:
- 6.45-8.00 - opieka świetlicowa;
- 8.00-13.00 - realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego z wychowawcami grup;
- 13.00-16.45 - opieka świetlicowa.
Plan dnia w przedszkolu:
8:00 – 9:00 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zajęcia indywidualne. Ćwiczenia poranne.
9:00 – 9:30 Przygotowanie do śniadania. Czynności kształtujące nawyki higieniczne. Śniadanie.
9:30 – 10:30 Zajęcia dydaktyczne. Zabawy aranżowane przez nauczyciela, ukierunkowane na różnorodne aktywności dzieci z poszczególnych obszarów edukacji przedszkolnej.
10:30 – 11:00 Zabawy na świeżym powietrzu dostosowane do potrzeb i zainteresowań dzieci. Zabawy ruchowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze.
11:00 – 12:00 Zabawy proponowane przez nauczyciela. Zabawy dydaktyczne. Zabawy dowolne kierowane. Zajęcia indywidualne lub w małym zespole o charakterze wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym.
12:00 – 12:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności kształtujące nawyki higieniczne. Obiad.
12:30 – 13:00 Odpoczynek. Ćwiczenia relaksacyjne, wyciszające, słuchanie literatury dziecięcej, muzykoterapia. Zabawy proponowane przez nauczyciela. Zabawy dowolne kierowane. Zajęcia indywidualne lub w małym zespole o charakterze wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
Mamusiu, Tatusiu! Właśnie zostałem przedszkolakiem, co to oznacza?
- Potrzebuję wygodnych ubranek - takich, w których będzie mi wygodnie w zabawach, oraz które sam ściągnę w toalecie,
- Poproszę o zestaw zapasowych ubranek i bielizny czekających w szafce. Wiecie - czasami pędzel z farbą nie trafi w kartkę, a zupa udekoruje bluzkę, czasem zgubię drogę do toalety lub zapomnę o niej świetnie się bawiąc,
- Lubię podpisane buciki i ubranka - gdy zapomnę co do mnie należy, pani pomoże mi odnaleźć moje zguby,
- Przydadzą mi się wygodne kapcie ze sztywną podeszwą, w dobrym rozmiarze,
- Potrzebuję również kanapnik na drugie śniadanie oraz bidon na wodę.
- Miło być punktualnym: jestem jeszcze malutki i nie lubię się śpieszyć. Wyjdźmy z domu wcześniej, tak, żebyśmy się nie spóźnili. Tyle zabaw czeka na mnie w przedszkolu!!
- Nie martwcie się: jestem niewątpliwie dzielnym brzdącem, ale może przytrafić mi się tak, że kilka łez popłynie mi z oczy przy pożegnaniu. Bez obaw! To normalne! W końcu jestem jeszcze malutki!
Wasz przedszkolak! 😊